5 asja, mida sa kõrgusehirmu kohta ei teadnud2 min read

5 asja kõrgusehirmu kohta

5 asja, mida sa tõenäoliselt kõrgusehirmu kohta ei teadnud

2 minutit lugemist
Statistika ütleb, et umbes ühel inimesel 17-st on tugev hirm kõrguse ees. Tegelikult võib neid olla palju rohkem.
1. Hirmu alla surumine ei tee seda olematuks.

Kui sul on kõrgusehirm, siis on sul ilmselt tulnud seda mingis olukorras kontrollida. Hirmu mõttega alla surumine ei tee seda aga olematuks ja lisaks kulutab väga palju energiat. Miks see nii on? Millegi mõttega kontrollimisel kasutad sa oma meele teadlikku osa. Teadlik osa moodustab aga kõigest 5-9% sinu meelest, samal ajal kui sinu reaktsiooni kontrollib hoopis alateadlik meel 91-95% ulatuses. Sellepärast on hirmu mõtte jõul allasurumine üsna tänamatu tegevus.

2. Kõrgusehirm võib olla alguse saanud sündmusest, mida sa ei mäleta.

Kas oled kuulnud, et inimesed vahel peale dramaatilist läbielamist ei suuda meenutada, mis selle ajal toimus? Ebamõistlikult tugev hirm kõrguse ees võib olla tekkinud sellisest sündmusest, mida sa ei suuda meenutadagi. Inimese psüühika on küll keerukas, kuna selles on palju kihte, aga alati ka väga loogiline. Unustamine on kaitsereaktsioon liiga tugevale emotsioonile. Selleks, et saaks eluga edasi minna, kaitseb meie meel meid unustamisega. See ei tähenda üldse seda, et see sündmus oli midagi hirmsat. Lihtsalt sel hetkel oli emotsiooni liiga palju.


Kui sa ei tea, kas sinu hirm on loomulik või on see ebamõistlikult tugev, võid ennast siin tasuta testida.

3. Liigne hirm kõrguse ees võib olla “õpitud”.

Tugev hirm võib olla ka niiöelda omandatud ehk kellegi teise pealt õpitud, Näiteks võisid sa mingil hetkel näha oma vanemaid, lasteaiakasvatajat, õpetajat või sõpra tundmas hirmu mingis kõrges kohas või kohas, kus võib kukkuda. Kukkumishirm on inimese üks loomulikumaid hirme. Lapse- ja noorukieas me õpime matkides oma vanemate ja sõprade käitumist. Enesele teadmatult võid omaks võtta ka hirmu, mida sul üldse vaja pole.

kõrgusehirm-võib-olla-õpitud
4. Kõrgusehirmu tegelik põhjus võib olla miski muu.

Hirm võib tekkida sündmusest, mis ei ole esmapilgul üldse seotud kõrgusega. On inimesi, kelle kõrgusehirm oli seotud täiesti tavalises kohas kukkumisega, piiratud olemise tundega elu jooksul või isegi vanemate liiga kõrgete ootustega lapsepõlves. Need viimased võivad tunduda kummalised, aga ka seal peitub oma loogika. Inimene ise ei ole seosest enamasti teadlik.

5. Kõrgusehirmust on võimalik väga lihtsalt vabaneda.

Peavoolu psühholoogia soovitab foobiate raviks kognitiiv-käitumuslikku teraapiat, ravimeid või nn. üleujutamismeetodit (flooding) ja on inimesi, kes saavad nendest abi. Samas EFT ehk koputamisteraapiaga on sageli vaja vaid paari seanssi, mõnikord isegi ainult ühte, et kõrgusehirmust jäädavalt vabaks saada. Tasub proovida? Kõrgusehirmust vabanemist on ka äärmiselt lihtne testida – sa kas tunned peale seanssi hirmu sinna rõdu äärele minnes või ei tunne.

Kas sina oled kunagi tundnud tugevat hirmu kõrgetes kohtades? Mis sinu jaoks hirmu käivitab? Jaga oma lugu minuga allpool.

Jaga seda postitust

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga